Vyjádření k textu pana Beneše

11.02.2015 18:31

Dne 11.2.2015 jsem požádala zastupitelstvo obce Přestavlky u Čerčan o zveřejnění mého vyjádření na úřední desku a oficiální stránky obce Přestavlky, jako reakci na velice hanlivý a urážlivý text pana Beneše, který byl uveřejněn na úřední desce obce Přestavlky dne 9.2.2015. Doufám, že mi toto bude umožněno stejně tak, jako panu Benešovi.

Znění textu pana Beneše na www.prestavlkyucercan.cz/e_download.php?file=data/uredni_deska/obsah19_1.pdf&original=vyj%C3%A1d%C5%99en%C3%AD+5.2.pdf

Vyjádření k  Vyjádření pana Beneše k článku“ Arcivévoda František Ferdinand d´ Este se  kvůli Dubsku nejspíš obrací v hrobě“, uveřejněném na úřední desce obce Přestavlky u Čerčan dne 9. 2. 2015.

Ráda bych se touto cestou vyjádřila k příspěvku pana Beneše ke článku uveřejněném v Benešovském deníku ze dne 31.1.2015, jehož autorem je pan Kellner.

Především je s podivem, že starosta obce Přestavlky u Čerčan Bc. Ladislav Bursík souhlasil s uveřejněním tohoto textu s řadou nepodložených informací na úřední desce a předem si neověřil citovaná obvinění. Vyjádření pana Beneše patří spíše na stránky bulvárního tisku než na úřední desku obce, která by měla především sloužit k informovanosti občanů o důležitých záležitostech obce, než k vyřizování si osobní nevraživosti.

Pan Beneš mě ve svém příspěvku několikrát osočuje z porušování zákona a cituje výroky, které jsem údajně měla říci a vyvozuje z nich své osobní závěry. Proti uvedeným citacím se důrazně ohrazuji. Např. uvádí „Paní Sádovská táhne přes mé pozemky, bez mého svolení, vodovod“. Jmenovaný vodovod byl vybudován v roce 1989, tedy v době, kdy pan Beneš neměl o Dubsku ani tušení. Máme k dispozici veškerá povolení od tehdejšího majitele pozemku i od tehdejšího majitele studny k čerpání vody a veškerá povolení potřebná k realizaci stavby. Pan Beneš byl s těmito materiály seznámen a dokonce sám vyprovokoval místní šetření se zástupcem stavebního odboru Městského úřadu Benešov panem Bc. Michalem Janatou ohledně umístění našeho vodovodu a průběhu plotu mezi pozemky pana Bernarda a pana Beneše. Zde požadoval posunutí jednoho sloupku o 30 cm z důvodu, že zasahuje na jeho pozemek. Na této schůzce došlo k ústní domluvě mezi všemi stranami. Přesto mi v těchto dnech přišel dopis z advokátní kanceláře VCV s.r.o, která zastupuje pana Beneše, v kterém mě pan Beneš vyzývá, abych se bezodkladně zdržela jakéhokoliv užívání jakýmkoliv způsobem vodovodní přípojky pod hrozbou žaloby. Bohužel neodpovídám za to, že pan Beneš se podrobně neseznámil se stavem pozemku, který odkoupil od Pozemkového půdního fondu a od dřívějšího majitele JUDr. Horkého, který byl o existenci vodovodu informován a mnou on i pan Beneš byli požádáni o zřízení věcného břemene na existující vodovod. Což oba odmítli.

Takto bych s vysvětlováním mohla pokračovat dále.  Mám k dispozici dostatek, jak písemných podkladů, tak i svědků jednotlivých jednání, protože jsem nikdy s panem Benešem nejednala o samotě. On naopak na většiny jednání chodil sám.  Všechna obvinění, která pan Beneš ve svém příspěvku vznesl, jsou jen snahou poškodit a zdiskreditovat mě v očích veřejnosti. Vzhledem k tomu, že takovéto osobní útoky a obviňování jsou mi cizí, nenechám se ani nyní vtáhnout do koloběhu nesmyslného napadání. Vždy jsem se snažila chovat slušně a pana Beneše jsem nikdy podobnými výroky na veřejnosti ani jinde neočerňovala, abych získala například více podpisů pro Petici.

K uvedenému vyjádření pana Beneše je ale především třeba říci, že se stále jedná o tvorbu návrhu územního plánu! A k tvorbě územního plánu obce se může vyjádřit každý občan, tedy i já. Jsem občan České republiky, jsem majitel pozemků v katastru obce Přestavlky, jsem zástupcem veřejnosti a jsem jednatelkou občanského spolku „Dubsko“. Zákon mi umožňuje vyjadřovat se k návrhu změn ve svém okolí připomínkami, námitkami i peticí. Tohoto práva zákonnou formou využívám. Nikoho nenapadám, nikoho neosočuji, nikoho neurážím. Mám právo se vyjadřovat k plánované změně ve svém okolí a tou stavba tak velkého rozsahu, jak prezentuje pan Beneš, ať už je to 1700m2 nebo 1380m2, opravdu je. Podle mého názoru není vhodné stavět tvorbu návrhu územního plánu do osobní roviny, tedy vyměňování si invektiv a osočování se tak, jak to prezentuje pan Beneš na úřední desce obce s podporou starosty Bc. Ladislava Bursíka.

 

                                               MUDr Jana Sádovská

—————

Zpět